Hemma efter en innehållsrik och väldigt härlig resa till Teneriffa med pappa, faster och Maja! Massor av foton blev det såklart så jag samlar några här och berättar lite om resan för minnes skull! 
 
 
Först bar det av från Umeå till Arlanda med flyg. Jag tycker inte om att flyga alltför mycket (båda av höjdrädsla och miljöskäl) men när jag kunde få en hel till arbetsdag innan jag reste fick det vara värt det. Njöt av en fantastisk solnedgång över Umeå. 
 
 
Sammanstrålade med resten av gänget på Arlanda och sov över där till morgonden därpå. Rest and fly är Awesome, bara så alla vet det. En skön säng och ett eget litet utrymme istället för att sova på en bänk någonstans. 
 
Teneriffa var blåsigt och lite disigt och mulet, men till skillnad från de -12 grader Umeå hade då jag åkte, var en ljummen vind och 20 grader varmt heeeeeelt okej! Vi stannade på ett hotell vi tidigare sovit på, det kändes skönt att veta lite vart man skulle, hur saker fungerade och vart vi hade bra ställen att äta och handla på. Mycket god mat blev det, många promenader och mycket att se under veckan! 
 
Första kvällen bjöd på fantastisk solnedgång: 
 
 
 
Saras skål hon fick sallad i, väldigt fancy och annorlunda! God mat var det också: 
 
 
Under en liten promenad på en av pirerna hittade vi ett krabbskal som stod där alldeles för sig självt. Det fanns massor av krabbor där, men de skyndade sig undan så fort de hörde eller såg att man kom. Krabbskalet däremot, stod still så länge det behövdes XD 
 
 
Havet är ju vackert och fantastisk i alla lägen! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tre tokar på ljugarbänken kanske XD Första hela dagen var rätt så disig, sand från Sahara som blåst upp i luften och lade sig som ett mulet dis. Men varmt var det ändå! 
 
Massor av djurliv fick vi se också! 
 
 
 
 
 
Den här fjärilen var stor som en halv hand och lite till. Jag trodde det var en fågel som svävade på vindarna i parken, men det visade sig vara fjärilar! Den fjäril som var störts var stor som min hand ungefär, men den lyckades smita innan jag fick foto på den. 
 
 
 
 
Det fanns ett spindelnätskomplex i en park, där massor av spindlar hade byggt nät överallt och i flera våningar mot en palm, och i växterna runt den. Otroligt häftigt! 
 
 
 
 
Träd som ser ut att ha hud istället för bark, nere vid roten såg de nästan ut som elefantben
 
Under lördagen hyrde vi bil och körde runt på ön. Kameran följde med såklart. Vi åkte upp till vulkanen Teide, och sen på andra sidan ön med sikte på Punta del Hidalgo. Där promenerade vi efter kusten, njöt av utsikten och förudrades över de helt vansinniga vågorna som slog mot stränderna. Havet var långt mycket mäktigare än ett foto kan förmedla, men det blev väldigt fina vy-foton. 
 
 
Och Maja och jag var inte ens lite höjrädda. Nope. 
 
 
På väg ner från Teide till Punta del Hidalgo åkte vi ner genom stadsdelar som var byggda mitt i branterna. Så satans branta vägar har jag Aldrig åkt på tidigare och jag vet inte om jag vill göra om det XD Men jag är glad för upplevelsen ändå, helt otroligt att människor klarar av att bo där! Jag hade dött av för högt blodtryck efter redan en vecka :P Fotografierna kan inte riktigt fullt ut förmedla branterna, men man får ett hum i alla fall... 
 
 
Sista kvällen hann jag och Maja upp på soldäck för att kolla in den sista solnedgången: 
 
 
 
Det blev lite förseningar med planet men en timme senare än tänkt landade vi ändå i Sverige. Jag, pappa och Maja körde upp under sena kvällen och natten till Söråker. Och här avslutade jag ett äventyr för att sedan kunna påbörja nästa! Efter några timmars sömn tog jag nämligen kontakt med bilhandlaren och kom överens om en träff. Någon timme senare rullade jag därifrån i vår egna alldeles nya och fantastiska bil! Stor, fyrhjulsdriven, med möjlighet till mycket utrymme för hundarna eller många människor. Vi känner oss oerhört lyckligt lottade som fick hjälp med att hitta den här bilen. En Volkswagen Sharan av årsmodell 2017. Gick som en pärla upp till Umeå sedan. Trots snöstorm, slask och mycket trafik gick hon stadigt och säkert, utan problem alls! 
 
 
Nu är jag hemma och det är oerhört skönt. Solbrun och glad! Sista dygnet blev lite intensivt med bilköp, köra upp till Umeå i snöstorm och sen stå ute hela kvällen i sagda snöstorm för att hålla flera kurser, så nu är jag lagomt mör i huvudet. Kroppen var inte min vän i alla läget under vistelsen utomlands, förändringen mellan kyla och värme fick nerverna att dansa kändes det som, men efter några dagar lade det sig. Jag hade turen att kunna träna på gym några dagar och vi gick en hel del eller simmade, så muskler och leder har hållit sig i shack! 

Det kändes nervöst först att resa iväg, lite vemodigt att Elin inte kunde följa med och lite struligt kring bilköpet eftersom vi inte hade fått planera ordentligt hur vi skulle göra innan påskhelgerna drog igång. Men, allt löste sig ju fint, jag har haft en superhärlig vecka och det var helt klart värt! Mycket skratt, upplevelser och god mat. 

Livet är bra fantastiskt! Nu ser vi fram emot våren och sommaren och alla äventyr som väntar då <3 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej